Ćwiczenia muszą być dopasowane do kondycji

https://maehealth.com/barre-warszawa/

Wiele mówi się o tym, aby ćwiczyć, aby pilnować aktywności fizycznej, bo to właśnie w dużej mierze od niej będzie zależało nasze samopoczucie. Oczywiście im szybciej zrozumiemy, że regularne ćwiczenia mają dobry wpływ nie tylko na nasze ciało, ale również na umysł tym będzie lepiej. Nie mniej pamiętać musimy, że ważne w tym wszystkim będzie też to, jakie ćwiczenia wybierzemy. Jeśli dobierzemy je pod siebie nieumiejętnie, to może się okazać, że zamiast pomóc naszemu organizmowi, tylko mu zaszkodzimy, ponieważ nie będzie on przygotowany na takie obciążenie.

To oznacza, że zanim zaczniemy wykonywać jakiekolwiek ćwiczenia, powinniśmy zastanowić się nad naszą kondycją, stanem naszych stawów, a jeszcze lepiej umówić się do lekarza na badania, po których będzie on mógł powiedzieć czy mamy całkowicie zielone światło, czy może powinniśmy zrezygnować z jakiegoś rodzaju aktywności.

Zacznijmy od czegoś delikatnego

Jeśli od dłuższego czasu nie mieliśmy styczności z żadną aktywnością fizyczną, to z pewnością nie możemy od razu rzucać się na głęboką wodę. To oznacza, że powinniśmy powoli, stopniowo przyzwyczajać nasze ciało do zwiększonego wysiłku fizycznego. Dlatego zamiast od razu nastawiać się na pokonywanie wielu kilometrów biegiem, powinniśmy najpierw zacząć od szybkiego, acz stosunkowo krótkiego marszu.

Później możemy stopniowo wydłużać trasę, a marsz zamienić w trucht, a następnie w bieg. Jednocześnie też, powinniśmy cały czas dokładnie obserwować nasze ciało, sprawdzać czy nie wysyła nam ono jakichś sygnałów, że coś jest nie tak jak być powinno. Jeśli się okaże, że podczas biegania bardzo bolą nas kolana, to sygnał, że lepiej zrezygnować z tej formy ćwiczeń, bo możemy niepotrzebnie sobie zaszkodzić, a poszukać czegoś innego, co da równie dobre efekty, ale jednocześnie nie będzie aż tak bardzo obciążało naszych stawów.

Różne propozycje

Oczywiście im lepsza będzie nasza kondycja, tym większy będziemy mieli wybór jeśli chodzi o ćwiczenia, które będziemy mogli wykonywać.

Jednak najważniejsze jest to, abyśmy stopniowo sprawdzali, co będzie dla nas najlepsze, w czym czujemy się najpewniej i co sprawia nam największą radość. Możemy wybrać bieganie, pływanie, aerobik. Jazda na rowerze czy zumba w wodzie także będzie dobrą propozycją. Taniec czy tenis wbrew pozorom również będą dobrze wpływały na nasze ciało i kondycję, jednocześnie sprawiając, że będziemy radośniejsi i będziemy mieli więcej energii.

Najważniejsze w tym wszystkim jest to, aby znaleźć takie ćwiczenia, które będą dla nas odpowiednie i które będą nam sprawiały radość. Jeśli tylko będziemy je wykonywać systematycznie, to szybko się przekonamy o ile więcej będziemy mieli sił i jak szybko zacznie się zmieniać nasze ciało. Możliwości jest tutaj naprawdę wiele, a to oznacza, że każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie. Bez względu na swoją kondycję czy wiek.

Dlatego też, jeśli ktoś naprawdę chce ćwiczyć, to zawsze znajdzie do tego okazję i taką dyscyplinę, która pozwoli mu na aktywność fizyczną.