Ważne by ćwiczenia wykonywać systematycznie

Tak naprawdę nie ma większego znaczenia czy będziemy ćwiczyć przez godzinę czy przez pół. Najważniejsze w tym wszystkim będzie to, abyśmy ćwiczyli systematycznie, bo tylko wówczas będziemy mogli pochwalić się dobrą kondycją, a co więcej, będziemy mogli szczycić się wysportowanym ciałem i dobrym samopoczuciem. Tak naprawdę lepszy efekt naszych ćwiczeń osiągniemy, jeśli będziemy ćwiczyć codziennie przez 30 minut niż raz w tygodniu przez godzinę.

To nie musi być nic wielkiego

Oczywiście nie chodzi tutaj o to, aby od razu przygotowywać się do maratonu czy przejeżdżać na rowerze setki kilometrów. Tak naprawdę specjaliści zalecają, abyśmy każdego dnia przynajmniej 30 minut poświęcili na aktywność fizyczną. To może być aerobik, basen, jazda na rowerze, ale równie dobrze spacer z kijkami czy szybki marsz.

Najważniejsze w tym wszystkim będzie to, abyśmy się ruszali, abyśmy nie pozwolili naszemu ciału na zastanie się, bo wówczas nasze stawy i ścięgna ulegną osłabieniu, a to oznacza, że później w razie czego będzie nam bardzo trudno je rozruszać. Poza tym, warto tutaj podkreślić, że przy takim codziennym ruchu dostarczamy naszemu ciału niezbędnych endorfin, a to oznacza, że będziemy mieli więcej energii, będziemy radośniejsi, bardziej zadowoleni z życia i spokojniejsi. Dodatkowo przy takiej codziennej dawce ruchu będziemy również wspomagali nasz metabolizm, a to oznacza, że naprawdę w krótkim czasie będziemy mogli zauważyć ogólną poprawę naszego zdrowia fizycznego i samopoczucia. Na początek możemy zacząć od bardzo lekkich ćwiczeń, później możemy zwiększać ich intensywność albo czas ich wykonywania, jednak musimy pamiętać, że w tym wszystkim najważniejsze jest to, aby wykonywać je systematycznie.

Sami albo z kimś

To w jaki sposób będziemy ćwiczyć, będzie zależało tylko od nas. Jeśli nie chcemy być uzależnieni od innych osób, to spokojnie możemy wybierać takie ćwiczenia, podczas których możemy ćwiczyć sami.

Poza tym, sami możemy zdecydować się na bieganie czy jazdę na rowerze. Z drugiej strony jeśli obawiamy się, że sami nie będziemy mieli w sobie tyle motywacji, aby codziennie ćwiczyć i wiemy, że będziemy potrzebować kogoś, kto będzie nas wyciągał z domu w te dni, kiedy szczególnie nie będzie nam się chciało, albo kiedy pogoda nie będzie zachęcała do ćwiczeń, to warto zastanowić się nad ćwiczeniem w parze albo większej grupie. Wówczas można wyciągnąć siostrę, brata, koleżankę, sąsiadkę czy zebrać grupę na portalu społecznościowym. Z jednej strony będziemy się nawzajem pilnować i motywować do ćwiczeń, z drugiej strony będziemy się również pilnować podczas ćwiczeń, czy komuś nie dzieje się nic złego, co będzie szczególnie ważne przy biegach albo jeździe na rowerze. Dodatkowo może się okazać, że ćwiczenia w większej grupie będą sprawiały nam większą przyjemność, bo zawsze w przerwie, będzie ktoś z kim można będzie porozmawiać. Zobaczmy jakie ćwiczenia możemy wybrać, tak aby wiedzieć, że będą one dla nas prawdziwą przyjemnością i będzie istniała spora szansa, że nie będziemy mieli problemów z ich systematycznym wykonywaniem.